Madrid kiterjedt tömegközlekedési hálózattal rendelkezik. A várost 12 metróvonal szeli át, mindegyik külvárostól külvárosig közlekedik és folyamatosan változik, évről évre hosszabbítják a vonalakat.
A metróhálózat hossza több mint 250 km és 285 állomással rendelkezik. Az elektronikus jegyrendszernek köszönhetően a madridi metró bliccelés mentes. A jegy ára 1 euró, mely korlátlan átszállást biztosít, azonban 2 euróért vehetünk kombinált jegyet, ami a felszíni közlekedésre is érvényes. Ez felel meg nálunk az átszállójegynek.
Vehetünk 10 darabos gyűjtőt is, mely 9 euróba kerül, így 1 utazás ingyen van.
A metrók üzemideje eltér az itthonitól, ugyanis reggel 5 után indulnak az első járatok és egészen éjjel 1-ig közlekednek.
Tapasztalat:
A metrók járatsűrűsége kíváló, napközben 3 percenként érkezik metró. A szerelvények többsége újak, klimatizáltak és egyénileg nyitható ajtókkal. A kocsik tiszták, ülőhelyből kevesebb van, mint itthon, az állóhelyek meg kényelmetlenek, ugyanis nincsenek kapaszkodók, csak függőleges rudak. Sajnos a szerelvények eléggé lassúak és egymásba érnek majdnem a megállók, főleg a belvárosban. Néhány vonalon a szerelvények az ellentétes vágányon közlekednek, mintha Angliában lennénk, nagyon fura és nehéz megszokni.
Az utastájékoztatás nem a legjobb. Majdnem az összes kocsiban van elektronikus kijelző, ahol az átszállási lehetőségek (csak metró), az irány és a következő állomást írja ki. Sok esetben ezek nem működnek, akárcsak a hangos bemondás. Az elektronikus kijelző alapértelmezettként az aktuális irányt mutatja, azaz hova megy a szerelvény, majd a megállóba érkezés előtt mondja be annak nevét és az átszállásokat, de csak egyszer. Jó pont, hogy az azonos kocsitípusú vonalakon az összesnek ki van írva a teljes vonalhossza az átszállásokkal, valamint minden kocsiban található 2 teljes hálózati térkép is.
Az állomások kissé kopottak, sehol nincs nagy design, végülis nem is az a lényeg. Azonos állomáson belül átszállás esetén néha hosszú perceket gyalogolni a földalatt, fel-le járkálva a lépcsőkön. Például az Avenida de America csomópontban, ahhoz, hogy a 7-esről a 6-os metróra átszálljunk, közel 10 percet kell sétálnunk, ezt egyébként a metrótérképeken jelölik is, ezen ingyenes kiadványok megtalálhatóak minden megállónál. Érdemes zsebre tenni egyet.
Amúgy érdemes a metrót használni, mert sűrűn jön és még mindig gyorsabb, mint a zsúfolt belvárosban a buszos közlekedés, nyáron meg jóval hűvösebb.
Aktuális információk, jegyárak a Madridi metró honlapján: www.metromadrid.es
Utolsó kommentek