feb
20

Madrid kiterjedt tömegközlekedési hálózattal rendelkezik. A várost 12 metróvonal szeli át, mindegyik külvárostól külvárosig közlekedik és folyamatosan változik, évről évre hosszabbítják a vonalakat.

A metróhálózat hossza több mint 250 km és 285 állomással rendelkezik. Az elektronikus jegyrendszernek köszönhetően a madridi metró bliccelés mentes. A jegy ára 1 euró, mely korlátlan átszállást biztosít, azonban 2 euróért vehetünk kombinált jegyet, ami a felszíni közlekedésre is érvényes. Ez felel meg nálunk az átszállójegynek.

Vehetünk 10 darabos gyűjtőt is, mely 9 euróba kerül, így 1 utazás ingyen van.
A metrók üzemideje eltér az itthonitól, ugyanis reggel 5 után indulnak az első járatok és egészen éjjel 1-ig közlekednek.

Tapasztalat:

A metrók járatsűrűsége kíváló, napközben 3 percenként érkezik metró. A szerelvények többsége újak, klimatizáltak és egyénileg nyitható ajtókkal. A kocsik tiszták, ülőhelyből kevesebb van, mint itthon, az állóhelyek meg kényelmetlenek, ugyanis nincsenek kapaszkodók, csak függőleges rudak. Sajnos a szerelvények eléggé lassúak és egymásba érnek majdnem a megállók, főleg a belvárosban. Néhány vonalon a szerelvények az ellentétes vágányon közlekednek, mintha Angliában lennénk, nagyon fura és nehéz megszokni.

Az utastájékoztatás nem a legjobb. Majdnem az összes kocsiban van elektronikus kijelző, ahol az átszállási lehetőségek (csak metró), az irány és a következő állomást írja ki. Sok esetben ezek nem működnek, akárcsak a hangos bemondás. Az elektronikus kijelző alapértelmezettként az aktuális irányt mutatja, azaz hova megy a szerelvény, majd a megállóba érkezés előtt mondja be annak nevét és az átszállásokat, de csak egyszer. Jó pont, hogy az azonos kocsitípusú vonalakon az összesnek ki van írva a teljes vonalhossza az átszállásokkal, valamint minden kocsiban található 2 teljes hálózati térkép is.

Az állomások kissé kopottak, sehol nincs nagy design, végülis nem is az a lényeg. Azonos állomáson belül átszállás esetén néha hosszú perceket gyalogolni a földalatt, fel-le járkálva a lépcsőkön. Például az Avenida de America csomópontban, ahhoz, hogy a 7-esről a 6-os metróra átszálljunk, közel 10 percet kell sétálnunk, ezt egyébként a metrótérképeken jelölik is, ezen ingyenes kiadványok megtalálhatóak minden megállónál. Érdemes zsebre tenni egyet.

Amúgy érdemes a metrót használni, mert sűrűn jön és még mindig gyorsabb, mint a zsúfolt belvárosban a buszos közlekedés, nyáron meg jóval hűvösebb.

Aktuális információk, jegyárak a Madridi metró honlapján: www.metromadrid.es

A bejegyzés trackback címe:

https://projectmadrid.blog.hu/api/trackback/id/tr511776772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quintana. 2010.05.12. 22:20:41

A madridinál jobb, átláthatóbb, könnyebben használható metró nincs. Fikázni persze nagyon egyszerű, de az előnyeit felsorolni is legalább annyira az lett volna.

slates 2010.05.13. 15:49:48

@Quintana.: Épp ellenkezőleg, nem fikáztam a metrót, szerintem nagyon jó vele kint közlekedni. Mindössze leírtam azt a pár, szerintem hibát, ami miatt néha nehézkes a közlekedés.
süti beállítások módosítása