már

08:00 Sikeresen felkeltünk, lementünk reggelizni. Rendesen bekajáltunk.

09:00 Reggeli után elindultunk felfedezni a várost. Szállodánk a repülőtér közelében fekszik, így egy kicsit hosszadalmas bejutni a belvárosba. A legközelebbi metrómegálló az Alameda de Osuna, az 5-ös metró végállomása kb. 500 méterre van tőlünk.
Látván a turistajegyek árait, úgy döntöttünk, hogy a legjobb megoldás az lenne, ha ma mennénk Toledoba, mert akkor elég csak egy 3 napos vagy egy 10-es gyűjtőt vennünk a többi napra.
Toledoba a vonat az Atocha pályaudvarról megy, jegyvételi lehetőség nem az automatáknál, hanem az Ügyfélszolgálat mellett az elővételi Renfe AVE pénztárban lehet. Sorszámot kell húzni, kb. fél óra volt mire sorra kerültünk. Kiderült nem is fél óránként megy a vonat, hanem egész nap össze-vissza, így kénytelen voltunk 1,5 órát várni a vonatra.
Addig elmentünk a Retiro Parkba körbenézni, sajnos az Emlékezés erdejét sehol nem találtuk, sőt senki nem tudta megmondani merre van. Az Emlékezés erdeje nem más, mint a madridi terrortámadás áldozatainak „emlékműve”; 192 db ciprusfát ültettek nekik.

12:00 Visszaértünk a pályaudvarra. A merénylet óta biztonsági intézkedéseket vezettek be a távolsági vonalakon, így a csomagokat a reptérhez hasonlóan ellenőrzik, a terminál várakozóban csak érvényes jeggyel lehet tartózkodni.

12:20 Pontosan indul a vonat Toledoba. A menetidő 30 perc, távolság 70 km.

12:50 Megérkeztünk Toledoba. Az út gyors, halk volt, semmit nem is éreztünk az egészből. Tanácstalanok vagyunk, hogy merre induljunk. Veszünk térképet 2 euróért. A pályaudvar elég messze van a történelmi belvárostól. Itt áll 2 piros busz az állomás előtt, turistabuszok. Az egyik busz egy Shuttle busz, ami közvetlenül bevisz a városba és 1.25 euróba kerül, a másik, emeletes busz 5 euró, az városnéző busz, körbe megy a város körül.

13:30 Megérkeztünk az Alcazár mellé. Az 5 eurós szervizt választottuk. A busz kívülről megkerülte a várost a másik hegyről pedig Pazar kilátás nyílt az Óvárosra. Elég szerencsétlenül járnak ezek a buszok, a vonatunk haza 17.30-kor megy, míg a busz 16.00-kor indul és 10 perc alatt lent van az állomásnál, így alig 2.5 óránk van bejárni a települést.

TOLEDO
Toledo egy festői kisváros, zegzugos kisutcákkal. Kicsit nehéz kiigazodni. Az utcák szűkek, elég sok autó közlekedik sajnos, néha elég trükkös megoldásokkal, például behajtott visszapillantókkal, hogy elférjenek. Folyamatosan újítják az épületeket, teljes a harmónia. A székesegyház a város közepén található, hatalmas méretével kitűnik az alacsony épületek között. Minden kisutcában éttermek, szállodák sorakoznak. Mosdót nagyon nehéz találni, tapasztalatból mondom. Ügyeljünk mennyi folyadékot veszünk magunkhoz :) Érdemes elmenni a jezsuiták templomához, ugyanis fel lehet menni a harangtoronyba, ahonnét gyönyörű panoráma nyílik a városra. A beugró ide 2.3 euró és teljesen üres, tehát nem zavar senki a kilátásban.

18:00 Visszaértünk Madridba. Már nagyon éhesek vagyunk, hiszen a legtöbb hely a szieszta idejére bezárt csak a kisebb büfék vannak nyitva Toledóban. Próbálunk keresni valami beülős helyet. Nem messze a McDonald’s gyorsétteremmel szemben találtunk egy helyet, úgy döntöttünk beülünk. Persze senki nem beszél angolul, de nem baj, megoldjuk. Frissen készült Paellat ettünk, tényleg, 20 perc volt mire kihozták és tűz forró. Részemről kihagytam a halas dolgok miatt, ettem valami pizzaszerűséget – igen, tradicionális spanyol étel. Nagyon komoly, pizzaszeletelőt kaptam, egy kisbárdot, remekül lehet vele bánni. Megittunk még 1,5 liter Sangriát is. Kaptunk olivát, ami nagyon bejött a többieknek; más volt az íze mint a Magyarországon kaphatók.

19:30 Besötétedett, már nem tudunk fotózgatni, fáradtak is vagyunk, hazaindulunk.

20:15 visszaértünk a szállodába. Uszoda sajnos bezárt, ma kimarad – megint.

21:15 Nézzük a TV-t, egyszer csak hotel promóció megjelenik a képernyő alján: ha most rendelünk a Room Serviceből ingyen Haagen-Dazs fagyit kapunk. Hmmm.
Holnap reggel 8-kor indul az élet tovább. Programot reggel beszéljük meg. Nagyvonalakban annyi, hogy pénteken városnézés – Palacio Real, Katedrális, Ventas. Szombaton vidámparkolás, vásárlás. Vasárnap Pradoba megyünk, ingyenes a belépés, majd este irány haza.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.