már

Madridi túránk harmadik napján nyakunkba vettük a várost és megnéztük a nevezetességeket.

08:30 Később keltünk, a tegnapi nap hosszú volt.

09:00 Ismét jól bereggeliztünk. Technikai okok miatt sajnos nem kaptam goffrit, helyette amerikai palacsintát csináltak nekem.

Az idő ma elég hűvös, fúj a szél, borúlt az idő, alig 8-9 fok van, és az eső lába is lóg.

10:00 Beértünk a belvárosba. Gyalogosan könnyedén bejárható a térség, érdemes az Opera vagy a Sol megállónál leszállni. A metróból kilépve rögtön szembetaláljuk magunkat az Operaházzal. Hatalmas épület, de a budapestihez nem fogható a szépsége. Rengeteg a turista ezen a környéken, bár ilyenkor még mondhatni csak lézengenek - pár órával később jön a nagyobb roham. Az épületek mindenhol felújítottak, remek sétákat tehet az ember.

Palacio Real - A királyi palota

Madrid szívében áll a hatalmas 7 emeletes, több száz szobás királyi palota. A 18. században épült palotában már nem lakik senki, János Károly király csak fontosabb eseményekkor látogat el a palotába. A belépőjegy 8 euróba kerül, szerdánként azonban az uniós állampolgároknak ingyenes. Komoly biztonsági ellenőrzés után juthatunk be az udvarra. 3 kiállítást nézhetünk meg a falakon belül: a gyógyszertár, a fegyvertár és a palota. Az útikönyvekkel ellentétben sajnos nem lehet fotózni sehol az épületben. A palotában közel 50 szobát lehet megnézni, köztük a tróntermet. Az egész épület egy kicsit olyan, mint a bécsi Hofburg, erőssen meglátszanak a Habsburg vonások mindenhol. Aranyozás mindenhol, hatalmas terek, kicsit egyhangúak a szobák a végére. A túra hossza körülbelül 1 óra.

11:30 átsétálunk a Templo de Debodhoz. Fura, hogy egy egyiptomi templom van Madrid szívében. Hihetetlenül népszerű a fiatalok körében, főleg esténként, ugyanis úgy tartják, innen a legszebb a naplemente a városban. Ilyenkor megtelik a tér.

12:00 Séta a Gran Vian, Madrid híres bevásárlóutcáján. A gyönyörű, magas épületek a 6 sávos utcát fogják közre. Boltok, szállodák, éttermek és színházok hada sorakozik egymás melett és szemben. A Callao mozikomplexumánál tesz egy kanyart az utca. Itt található az El Corte Inglés bevásárlóközpont 9 emeletes monstruma is - az áruházról majd külön bejegyzésben. A Sol-ig lehúzódó sétáló-bevásárlóutcában középkategóriás boltok hada sorakozik, mint a Zara, Springfield, Bershka. A Sol-t gyönyörűen felújították, már nem csak átszállópontként üzemel, hanem igazi közösségi tér lett. Érdekes a Renfe-Cercania elővárosi vonatok új lejárója, mely egy üvegbálna lett.

14:00 Plaza Mayor, a régi főtér. Éttermek és pantomimesek. Vannak nagyon érdekes figurák például elhízott Pókember vagy a kagylóember.

15:00 Ezzel be is fejeztük az első részt a városnézésnek. Hazamentünk csobbanni a medencébe.

17:00 Medence helyett eljöttünk a szállodához legközelebbi bevásárlóközpontba. A pláza nagyon közelinek tűnik, a gond, hogy az autópálya másik oldalán van, ezért nem könnyű átjutni. Találtunk egy gyalogos felüljárót, és 'mindössze' 20 percet kellett sétálni a légvonalban alig 100 méterre lévő központhoz.  Egyébként a hely bérlői összetétele megegyezik az itthoni plázákéval.

18:00 Végre itthon, a szállodában. Irány a fedett medence. A panoráma tetős helyiségből szép a kilátás, ráadásul olyan jó érzés, hogy kint hideg van mi meg itt a medencében. A szauna sem kispályás: egy kívülről beláthatatlan üvegfal választ el a kinti élettől, remek a kilátás a napnyugtára amíg az ember izzad :)

21:00 Uszoda bezárt, irány vacsizni, inni majd aludni, holnap irány a vidámpark :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.